Hos NordicCall.dk Vi tilbyder Telefonpasning 24/7 - Læs mere om DøgnService her

Live-Chat – Live web chat support og kundeservice for virksomheder

Live-Chat support er et utrolig værdifuldt værktøj til at sikre høj kundeservice og tilfredse kunder under hele købsforløbet på hjemmesiden, hvis det benyttes rigtigt.

Live-Chat er den bedste måde at interagere med dine kunder på.

At benytte live-chat på din hjemmeside er en af de bedste måder at interagere med dine kunder på. Live-Chat gør det utrolig nemt at påvirke de besøgende til at starte en dialog, hvis der i købsforløbet skulle opstå spørgsmål eller problemer. Det er langt nemmere og mere direkte end at kontakte kundeservice via telefonen og markant hurtigere end at kontakte kundeservice via e-mail.

Har kunden under et købsforløb flere spørgsmål eller problemer, kan dialogen via Live-Chat nemt genoptages, da Live-Chat nemt kan åbnes eller lukkes alt efter kundens behov og ønske. Hvilket naturligvis er langt nemmere end løbende at skulle ringe til den telefoniske kundeservice, når problemstillingen opstår.
Undersøgelser har vist at hele 42% af brugerne foretrækker Live-Chat i forhold til ovenstående.

Stil kunden det rigtige spørgsmål efter hvor på siden kunden befinder sig.

Kundeservicemedarbejderen kan med en aftalt udvidelse af vores standard service løbende følge kundens færden på hjemmesiden, derved er det også muligt at sende præcise og specifikke beskeder til kunden alt efter hvor på hjemmesiden kunden er. Dette gør, at de beskeder, der sendes til kunden, er mere relevante, end hvis man blot sender standard beskeder af sted til kunden.

Nemt at sende kunden direkte link.

Når en kunde sidder med et spørgsmål, det kunne være at personen ikke via søgefunktionen kan finde det ønskede produkt eller svaret kan findes via FAQen, men kunden ikke kan finde frem til det, så er Live-Chat en kæmpe fordel, da disse oplysninger kan sendes til kunden via et direkte link, så de blot ved at trykke på linket navigeres direkte til svaret.

Kundetilfredshed kan nemt måles.

Både undervejs, men ellers i slutningen af Live-Chat sessionen er det muligt for kunden at vurdere eller genvurdere deres tilfredshed med den kundeservice, der er blevet ydet i chatten. Dette er en stor fordel, når det handler om at vurdere kundetilfredsheden via Live-Chat.

Via Live-Chat kan man også opfordre kunderne til at anmelde deres købsoplevelse, som det kendes fra automatiske mail opfordringer. Så efter endt dialog, så får kunden mulighed for via et link og et enkelt klik at blive navigeret til en anmeldelsesplatform, så kunden kan anmelde købsoplevelsen.

Live-Chat på hjemmesiden gør mere end 92% af kunderne tilfredse.

Ifølge en rapport fra Zendesk giver en Live-Chat på hjemmesiden giver langt større kundetilfredshed end andre former som e-mail/kontaktformular, der kun ligger på 88% og Sociale medier som ligger helt nede omkring 77-84%. Kunden forventer at få svar med det samme af en reel kundeservicemedarbejder. Det betyder også, at hvis en kunde sidder på hjemmesiden og har spørgsmål eller problemer, så giver Live-Chat ekstrem stor chance for at undgå at kunden forlader hjemmesiden i utide, og derved måske er tabt for altid.

Undgå at vende en positiv oplevelse med Live-Chat til en negativ oplevelse.

Der er rigtige mange gode ting, der tæller for at benytte Live-Chat på din hjemmeside, men der er også enkelte ting, der tæller i mod, og som vores undersøgelser har vist kan give en negativ oplevelse og muligvis en negativ anmeldelse fra kunden i stedet for den ønskede positive oplevelse.

3 måder man med Live-Chat på hjemmesiden hurtigst kan ændre en kundes oplevelse til negativ:

Offline chat: At sætte en Live-Chat på hjemmesiden, som ikke er bemandet, men forsat vises for kunden. Når kunden har brugt energi på at klikke på chat ikonet, så tæller det utrolig negativt, at den ikke er online.

Ingen svar eller for langsomt svar: Kunderne har med rette en stor forventning om, at hvis en Live-Chat på hjemmesiden står som online, så skal der være et svar prompte. Men det er ikke nok, at det første svar er hurtigt, kunderne forventer, at man er tilgængelig, når de er klar til at få svaret og fortsætte dialogen.

Du kan derfor give kunden et hurtig start svar, kunden forsætter rundt på hjemmesiden og læser måske først svaret efter 5-10 minutter eller læser det med det samme, men reagerer først efter 5-10 minutter, men selvom kunden har været længe om at give en respons på dit svar, så forventer kunden, at alle de øvrige svar også falder prompte, uanset hvor længe kunden har været om at give dig en respons.

Chat bot: Ideen med en chat bot er egentlig udmærket, men rent teknisk er der ingen ordentlige systemer endnu. Det betyder at en grundtanke om at kunne tilbyde ens kunder en rigtig god service ender med at blive negativ. Hvis man som kunde får et standard/bot svar på ens henvendelse, der ikke er fyldestgørende eller endnu være er forkert i forhold det spørgsmål kunden stillede, så får kunden en dårlig oplevelse. Det kan muligvis reddes, hvis kunden derefter kan få kontakt med en medarbejder, men endnu værre er det, hvis man så herefter bare bliver spurgt, om man fik svar på sit spørgsmål, og hvis ikke, så skal man skrive navn, telefonnummer, e-mailadresse for slutteligt at blive oplyst om, at chatten er lukket, og man derfor skal vente på at få svar.

Følg eller kontakt os på de Sociale medier