Live Chat

Lad os sidde klar på tasterne

Live Chat gør det nemmere at yde en hurtig og effektiv kundeservice

Live chat er et utroligt effektivt kommunikationsredskab mellem kunden og virksomheden. Det er nemt, bekvemt og hurtigt at komme i kontakt med virksomheden ligesom ved telefonisk kundeservice. Men i forhold til den telefoniske kundeservice, så kan kunden nemmere og hurtigere få hjælp, da der kan sendes direkte link til kunden, som de blot skal klikke på, hvorimod det telefonisk kan være sværere at forklare kunden, hvor de finder informationen.

Med Live chat er det også muligt at følge kunden, dvs se om kunden går hen på de sider man guider dem til, se om der lægges produkter i indkøbskurven, og i det hele taget følge kunden til handlen er afsluttet.

Desværre viser undersøgelser at op imod 70% af de hjemmesider som tilbyder live chat ikke har en strategi på området. Det betyder ofte, at selvom kunden kommer ind på siden, mens virksomheden har åbent, så vil der ofte opleves manglende svar eller en helt offline live chat, hvilket for mange virksomheder kan betyde tabt salg.

Med en live chat løsning hos NordicCall vil der alle ugens 7 dage, inden for vores normale åbningstid, sidde en medarbejder klar til at hjælpe kunderne. I kan også tilkøbe yderligere åbningstid.

Sådan fungerer live chat

Vi byder kunden velkommen for jer

Når en potentiel kunde besøger jeres hjemmeside vil vores dygtige medarbejdere lave en forespørgsel over for kunden om de ønsker hjælp. Det er op til jer hvor længe kunden skal have besøgt jeres hjemmeside, før vores medarbejder kontakter jeres kunde.

Vi ved, at måden hvorpå kunden mødes har stor betydning. Derfor kan I også selv vælge med hvilken velkomsthilsen, jeres kunder skal mødes med første gang - Det kunne eksempelvis være: Hej og velkommen til [jeres firmanavn[, er der noget jeg kan hjælpe med?".

For at gøre det så personligt som muligt, vil beskeden til kunden også blive leveret sammen med navnet på vores medarbejder, så kunden altid ved hvem de taler med.
Men ikke nok med det. Næste gang der kommer besøg på jeres hjemmeside fra den samme IP, vil det være den samme medarbejder hos os, der besvarer kunden - Netop fordi vi ved, hvor vigtig den personlige relation til kunden er.

Kunden bestemmer tempoet

Det er på kundens betingelser, vi er til stede på hjemmesiden. Derfor sikrer vi også, at vores tilstedeværelse undgår at blive til gene for kunden.

Vores dygtige medarbejdere vil som det første kontakte kunden ud fra jeres tidsangivelse for at lave en forespørgsel på, om kunden har spørgsmål eller problemstillinger, de skal hjælpes med.

Det er dog nemt for kunden at takke nej til/ignorere denne henvendelse, og så vil vores medarbejder blot være klar på chatten, hvis der skulle være spørgsmål.

Hvis kunden ikke selv giver udtryk for at have brug for hjælp, kan vores medarbejder, såfremt I ønsker det, holde øje med kundens aktivitet på hjemmesiden for at vurdere, om kunden ser ud til at få brug for hjælp. Derved kan vores medarbejder til enhver tid kontakte kunden for at lave en forespørgsel på, om der er opstået spørgsmål.

Det bedste af det hele er, at I kun betaler for den reelle tid, som vi har brugt på at være i direkte kontakt med kunden.

Dialogen med kunden startes

Når kunden har accepteret chatten med vores medarbejder, vil den reelle tid, som der faktureres for, begynde.

Vores dygtige og professionelle medarbejdere vil herefter få afklaret kundens spørgsmål/problemstilling og assistere med at besvare eller løse problemet for kunden ud fra det materiale vi har adgang til om jeres virksomhed og produkter.

Den hurtige assistance vi, på trods af at være ekstern servicepartner for jer, kan hjælpe jeres kunder med, vil ofte give kunden et syn af at jeres virksomhed er professionel og troværdig fremfor at opleve ubemandede eller offline chat på hjemmesiderne.

Skulle vi i sjældne tilfælde ikke kunne hjælpe kunden helt igennem ud fra det materiale og instrukser vi har fra jer, vil vores medarbejder, såfremt det er aftalt med jer, kontakte vores kontaktperson hos jer. Vores medarbejder vil nu sammen med jeres medarbejder hjælpe kunden helt i mål - Hvilket er helt unikt for NordicCall - ingen andre live chat udbydere i Danmark tilbyder denne ekstra service som sikrer at kunden altid får svar.

Hvis I ønsker at vi skal tage i mod kundens oplysninger i stedet for at kontakte vores kontaktperson og hjælpe kunden færdig, så er det naturligvis også muligt.

Dialogen med kunden afsluttes

Når kunden har fået svar på henvendelsen og dialogen afsluttet, forsætter vores medarbejder med at sidde klar, såfremt kunden skulle vende tilbage med yderligere spørgsmål.

Men også her tilbyder NordicCall en helt unik service - så snart en af jeres kunder har aktiveret en chat med en af vores medarbejdere, er denne medarbejder kundens primære chatmedarbejder fremover, også ved fremtidige besøg.

Vi ved nemlig at den personlige relation som medarbejderen opbygger for hver gang de hjælper kunden er vigtig og medvirker til at kunden føler sig tryg og godt behandlet.

Til sidst vil kunden få mulighed for at lave feedback på samtalen og både den samt en kopi af samtalen kan efterfølgende blive fremsendt til både jer og kunden.
Dette tilbyder vi fordi vi ved, at vi hver gang rammer plet med vores kundeservice igennem vores dygtige medarbejdere.

Der er mange hjemmesider som har live chat, men som ofte er offline eller ikke besvares fordi personalet er optaget eller ikke til stede. Med NordicCall er det slut med mistede live chat henvendelser og derved risiko for mistet salg.

Tilmeld jer LiveChat allerede nu!

Vores medarbejdere trænes i at yde god og kompetent service til jeres hjemmesides besøgende. Ingen kunde vil forlade jeres hjemmeside uden at være tilbudt hjælp. Vi vil på ingen måde irritere jeres kunder, derfor vil vi kun sige "hej" 1 gang, og derefter ligger det til kunden at besvare vores besked såfremt de ønsker hjælp.

Vi kan tilbyde lave og attraktive priser på Live Chat, fordi vi har et team som udelukkende sidder med skriftlig kundeservice herunder Live Chat for vores kunder. De er dedikeret til hver eneste kunde, de hjælper på Live Chatten, men vores setup med et skriftligt team gør, at vi kan tilbyde disse attraktive priser uden at gå på kompromis med servicen. Udover dette, så er alle vores medarbejdere naturligvis kundeserviceminded og håndterer dagligt både telefoner og chat via en turnus ordning, på den måde sikrer vi, at vores medarbejdere kan hjælpe jeres kunder uanset deres indgangsvinkel.

Sådan kommer i igang med at yde LiveChat på jeres hjemmeside

  • Connector.

    I udfylder den lille formular, som I finder ovenfor. Send formularen til os, og I vil høre fra os inden for et par dage.

  • Connector.

    Vi ringer til jer og stiller spørgsmål om jeres virksomhed, produkter og om, hvilke oplysninger vi skal give til jeres kunder. Vi lytter også til jeres specifikke ønsker til live chatten, så vi sikrer os, at I bliver maksimalt glade for vores samarbejde. Samtidig fortæller vi mere om, hvordan det hele foregår.

  • Connector.

    Vi sender jer et lille script, som I skal lægge på forsiden af jeres website, for at chat-vinduet kan komme frem, hver gang der kommer en ny besøgende. Vi anvender det enkle og meget brugervenlige chat-program SnapEngage, fordi det virker upåklageligt og ikke giver noget bøvl for hverken jer, os eller jeres kunder.

  • Connector.

    Så er I i gang og kan til enhver tid kontakte os med spørgsmål eller ønsker til ændringer.

  • Connector.

    Efter 14 dage ringer vi til jer for at høre om de resultater, I har opnået, og om der er noget, der skal ændres i vores måde at chatte med jeres kunder på.

Brug for mere information inden bestilling?

Med vores fleksible løsninger kan vi hos NordicCall løse alle virksomhedernes udfordringer inden for Telefonpasning, Kundeservice, Live-Chat, E-mail support og Oversættelser.

Hvis I fortsat er i tvivl om servicen hos NordicCall passer til jeres virksomhed, eller har I behov for at tage en dialog om jeres behov, så udfyld formularen her, så kontakter vi jer i det ønskede tidsrum, for at vi sammen kan finde den helt rigtige løsning.

TOP