Hos NordicCall.dk Vi tilbyder Telefonpasning 24/7 - Læs mere om DøgnService her
Skrevet af: NordicCall d: sep 2019

Hvilke opkald skal du betale for, når du benytter Telefonpasning?

Tilmeld jer vores Telefonpasning allerede nu!

Når de enkelte telefonpasningsvirksomheder udregner, hvordan et opkald skal tælle, kan det betyde en forhøjet pris på op mod mod flere hundrede procent, i forhold til listeprisen. Derfor er det vigtigt at undersøge, hvordan prissætningen passer til ens behov.

Opkald sættes i bås

Ofte benytter udbyderne prisgrupper med opkald, fx 0-9, 10-49, 50-99 opkald og så fremdeles. Hvilket betyder, at selvom man kun har 51 opkald, så betaler man alligevel for 99 opkald. Det er naturligvis ikke alle steder, at prisgrupperne inddeles i netop disse kasser, men et er sikkert, prisen for kassen er beregnet ud fra, at udbyderen besvarer det fulde antal opkald. Derfor vil du, uanset om du i forhold til prisgruppen har 4, 10 eller 49 opkald færre end maksantallet, så betaler du alligevel for de opkald, hvilket betyder, at du kan ende med at betale for meget mere end dit faktiske forbrug – op mod flere hundrede procent, hvis du har få opkald.

Vi havde også netop denne løsning tidligere, men vores analyse viste, at mere end 90% af alle kunderne betalte for langt flere opkald, end de reelt havde, da det hos os kun var virksomheder, som havde mere end 300 opkald, der blev faktureret for det reelle antal opkald. Vi har derfor ændret vores prisstruktur, så man nu betaler et mindre grundabonnement på 310 kroner per måned inklusiv de første 20 opkald, herefter betaler man 8 kroner per ekstra opkald – Det betyder at har du mere end 20 opkald, så er den pris du betaler 100% for det antal opkald vi har modtaget.

Hvis man har færre end 20 opkald per måned, så har vi lavet en minutaftale, denne aftale betyder at man som kunde KUN betaler for den tid vi bruger på opkaldet, der betales 7 kroner per minut, dog minimum 50 kroner per måned. Så hvis du har 10 opkald på hver omkring de 50 sekunder, så er den månedlige pris kun 70 kroner. For hos os er det vigtigt at du kun betaler for det du får og ikke mere end det.

Tilmeld jer vores Telefonpasning allerede nu!

Som kunde betaler du for dårlig planlægning

Hos os betaler du for de opkald, vi besvarer, men det er ikke normen. De fleste danske telefonpasningsvirksomheder opkræver betaling for alle opkald, der kommer ind i deres kø system, eller værre endnu der blot rammer deres system – Det er uanset om kunden lægger på efter 5 sekunder eller 3 minutter.

Begrundelsen er, at hvis de skulle opkræve for de reelt besvarede opkald, så ville prisen være 5-15% højere, hvilket så må betyde, at de forventer, at op mod 15% af opkaldene, som der opkræves for, er tabt.

Det er derfor naturligt at mistænke, at kunderne faktisk betaler for, at medarbejderplanlægningen hos udbyderne ikke er helt optimal, da alle opkald ville blive besvaret i den helt ideelle verden.

Vi kan derfor klart anbefale, at du beder din udbyder om en detaljeret oversigt over de opkald, der er blevet faktureret. Måske skal der betales et mindre gebyr for at få udarbejdet listen, men der skal ikke betales for mange ekstra opkald, som du reelt ikke har fået noget for, før denne omkostning er tjent hjem igen.

Få telefonpasning inklusive verdens dyreste telefonsvarer

I mange telefonpasningsløsninger, er der inkluderet telefonsvarer, hvilket klart er en fordel og ønske for mange virksomheder.

Det store problem er blot, at mange af udbyderne benytter oldgamle metoder, hvilket betyder at beskeder, der indtales på telefonsvaren, ikke sendes direkte til kunden, men skal aflyttes af udbyders personale, når de møder ind på arbejde igen næste morgen.

Det betyder dels, at der kan være flere dages forsinkelse på beskeder, hvis man er så uheldig, at beskeden bliver indtalt fredag aften og først sendes, når personalet kommer ind mandag morgen, men også at du opkræves et opkald, fordi udbyderen nu skal bruge personale på at sende dig beskeden. Vores telefonsvarer er sat op, så du modtager beskeden som lydfil på e-mail kort tid efter den er blevet indtalt hele døgnet, således at der ikke opkræves for telefonsvarerbeskeder og at du modtager beskeden uden forsinkelse.

Det er ikke unormalt, at der indtales en besked dagligt på virksomhedens telefonsvarer, hvis vi tager udgangspunkt i det, så kan du ende med at betale 300-400 kroner eller mere per måned alene for telefonsvaren, fordi det ikke er sat op automatisk.

Følg eller kontakt os på de Sociale medier