Live-Chat – Live web chat support og kundeservice for virksomheder

Live-Chat support er et utrolig værdifuldt værktøj til at sikre høj kundeservice og tilfredse kunder under hele købsforløbet på hjemmesiden, hvis det benyttes rigtigt.

Live-Chat er den bedste måde at interagere med dine kunder på.

At benytte live-chat på din hjemmeside er en af de bedste måder at interagere med dine kunder på. Live-Chat gør det utrolig nemt at påvirke de besøgende til at starte en dialog, hvis der i købsforløbet skulle opstå spørgsmål eller problemer. Det er langt nemmere og mere direkte end at kontakte kundeservice via telefonen og markant hurtigere end at kontakte kundeservice via e-mail.

Har kunden under et købsforløb flere spørgsmål eller problemer, kan dialogen via Live-Chat nemt genoptages, da Live-Chat nemt kan åbnes eller lukkes alt efter kundens behov og ønske. Hvilket naturligvis er langt nemmere end løbende at skulle ringe til den telefoniske kundeservice, når problemstillingen opstår.
Undersøgelser har vist at hele 42% af brugerne foretrækker Live-Chat i forhold til ovenstående.

Stil kunden det rigtige spørgsmål efter hvor på siden kunden befinder sig.

Kundeservicemedarbejderen kan med en aftalt udvidelse af vores standard service løbende følge kundens færden på hjemmesiden, derved er det også muligt at sende præcise og specifikke beskeder til kunden alt efter hvor på hjemmesiden kunden er. Dette gør, at de beskeder, der sendes til kunden, er mere relevante, end hvis man blot sender standard beskeder af sted til kunden.

Nemt at sende kunden direkte link.

Når en kunde sidder med et spørgsmål, det kunne være at personen ikke via søgefunktionen kan finde det ønskede produkt eller svaret kan findes via FAQen, men kunden ikke kan finde frem til det, så er Live-Chat en kæmpe fordel, da disse oplysninger kan sendes til kunden via et direkte link, så de blot ved at trykke på linket navigeres direkte til svaret.

Kundetilfredshed kan nemt måles.

Både undervejs, men ellers i slutningen af Live-Chat sessionen er det muligt for kunden at vurdere eller genvurdere deres tilfredshed med den kundeservice, der er blevet ydet i chatten. Dette er en stor fordel, når det handler om at vurdere kundetilfredsheden via Live-Chat.

Via Live-Chat kan man også opfordre kunderne til at anmelde deres købsoplevelse, som det kendes fra automatiske mail opfordringer. Så efter endt dialog, så får kunden mulighed for via et link og et enkelt klik at blive navigeret til en anmeldelsesplatform, så kunden kan anmelde købsoplevelsen.

Live-Chat på hjemmesiden gør mere end 92% af kunderne tilfredse.

Ifølge en rapport fra Zendesk giver en Live-Chat på hjemmesiden giver langt større kundetilfredshed end andre former som e-mail/kontaktformular, der kun ligger på 88% og Sociale medier som ligger helt nede omkring 77-84%. Kunden forventer at få svar med det samme af en reel kundeservicemedarbejder. Det betyder også, at hvis en kunde sidder på hjemmesiden og har spørgsmål eller problemer, så giver Live-Chat ekstrem stor chance for at undgå at kunden forlader hjemmesiden i utide, og derved måske er tabt for altid.

Undgå at vende en positiv oplevelse med Live-Chat til en negativ oplevelse.

Der er rigtige mange gode ting, der tæller for at benytte Live-Chat på din hjemmeside, men der er også enkelte ting, der tæller i mod, og som vores undersøgelser har vist kan give en negativ oplevelse og muligvis en negativ anmeldelse fra kunden i stedet for den ønskede positive oplevelse.

3 måder man med Live-Chat på hjemmesiden hurtigst kan ændre en kundes oplevelse til negativ:

 

Offline chat: At sætte en Live-Chat på hjemmesiden, som ikke er bemandet, men forsat vises for kunden. Når kunden har brugt energi på at klikke på chat ikonet, så tæller det utrolig negativt, at den ikke er online.

Ingen svar eller for langsomt svar: Kunderne har med rette en stor forventning om, at hvis en Live-Chat på hjemmesiden står som online, så skal der være et svar prompte. Men det er ikke nok, at det første svar er hurtigt, kunderne forventer, at man er tilgængelig, når de er klar til at få svaret og fortsætte dialogen.

Du kan derfor give kunden et hurtig start svar, kunden forsætter rundt på hjemmesiden og læser måske først svaret efter 5-10 minutter eller læser det med det samme, men reagerer først efter 5-10 minutter, men selvom kunden har været længe om at give en respons på dit svar, så forventer kunden, at alle de øvrige svar også falder prompte, uanset hvor længe kunden har været om at give dig en respons.

Chat bot: Ideen med en chat bot er egentlig udmærket, men rent teknisk er der ingen ordentlige systemer endnu. Det betyder at en grundtanke om at kunne tilbyde ens kunder en rigtig god service ender med at blive negativ. Hvis man som kunde får et standard/bot svar på ens henvendelse, der ikke er fyldestgørende eller endnu være er forkert i forhold det spørgsmål kunden stillede, så får kunden en dårlig oplevelse. Det kan muligvis reddes, hvis kunden derefter kan få kontakt med en medarbejder, men endnu værre er det, hvis man så herefter bare bliver spurgt, om man fik svar på sit spørgsmål, og hvis ikke, så skal man skrive navn, telefonnummer, e-mailadresse for slutteligt at blive oplyst om, at chatten er lukket, og man derfor skal vente på at få svar.

telephonic
God kundeservice kræver konstant tilpasning

Hos NordicCall ved vi, at vores telefon og skriftlige services kan måles direkte på vores kunders bundlinje. Derfor er det vores største prioritet at sikre, at jeres kunder oplever god og kompetent kundeservice hver gang. For at kunne yde så personlig og kompetent besvarelse af jeres opkald som muligt, sætter vi et antal faste sekretærer på jeres virksomhed. Antallet afhænger naturligvis af antallet af opkald. På den måde sikrer vi, at jeres kunder altid føler, at de får svar med det samme samt en god og personlig betjening.

Med coaching og uddannelse sikrer vi konstant vores gode kundeservice

Hos NordicCall har vi en coach som i tæt samarbejde med vores teamleder sikrer, at sekretærerne altid besvarer jeres opkald med et smil. Hos NordicCall har vi i over 15 år ydet vores kunder den bedste kundeservice, hvilket vi sikrer ved løbende at uddanne vores sekretærer i god kundeservice og telefonisk kundehåndtering.

Gå ikke glip af vigtige telefonopkald

Der er ikke mange, der kan lide at tale med en telefonsvarer. Og endnu mere irriterende er det, hvis telefonen ikke besvares. Undersøgelser viser, at hvis et telefonopkald besvares af en telefonsvarer, ønsker mellem 50 og 70% ikke at efterlade en besked. Men der er ikke nogen grund til at gå glip af vigtige telefonopkald, selvom I eller jeres receptionist er optaget. Hos NordicCall modtager vi nemt og hurtigt beskeder eller ordrer. Vigtige telefonopkald kan vi desuden tilbyde at viderestille direkte til medarbejdernes mobiltelefon.

Opstart af telefonpasningsløsningen er den vigtigste del.

Der har vi også et fast indkøringsforløb som vi som udgangspunkt altid gennemgår med vores kunder – medmindre de ønsker det anderledes.

  1. Der bliver altid svaret med den velkomst I ønsker
  2. Kort ventetid for kunderne
  3. Sekretær teamets toneleje vil altid afspejle jeres ønsker

Der er mange flere fordele ved at benytte NordicCall Telefonpasning for jeres virksomhed – Læs om dem her.

Vejen til en bedre kundeservice

Hos NordicCall er det vores fornemmeste opgave at levere en optimal kundeservice til jer og jeres kunder. I vores reception er der aldrig optaget, og alle telefonopkald besvares af smilende sekretærer med mange års erfaring inden for telefonservice. Vi besvarer jeres telefon, når I er optaget, alle hverdage fra kl. 08.00 til 18.00. Vi kan også levere telefonbesvarelse uden for dette tidsrum – kontakt os og få mere information.

telephonic

Telephone answering/Customer service FAQ

Below you can find answers to a few of the most common questions about Telephone Answering and Customer Service.

faq
Hvad betyder Telefonpasning?

I korte træk betyder Telefonpasning at virksomheden laver en outsourcing af besvarelse af virksomhedens telefoner. Det kan både være permanent så alle opkald besvares af NordicCall, men det kan også være ved spidsbelastningsperioder eller når der er møder og ferie i virksomheden.

Hvorfor Telefonpasning?

Næsten alle virksomheder har Kundeservice i en eller anden form – ikke mindst fordi kunderne i dag har større forventning til Kundeservicen end tidligere. Ved at outsource telefonpasning/kundeservicen kan du sikre, at din virksomhed altid er tilgængelig på telefonen, når kunderne har brug for Kundeservicen.

Vores fleksible telefonpasning reducerer omkostninger og giver kunderne en stemme i røret hver gang. Det betyder, at kunderne altid vil kunne opleve den gode service, uanset om I internt har travlt, sygdom eller ferie.

Hvad koster Telefonpasning?

Telefonpasning er effektivt og billigt. Du betaler kun for de opkald vi besvarer, det betyder, at vi kan sidde klar til at modtage jeres opkald alle hverdage 8-20 samt i Lørdag 9-16, men har I på en måned kun 20 opkald, så er prisen kun 310 kroner. Hvis I har mere end 20 opkald på en måned, så vil de øvrige opkald koste 11 kroner per opkald.

Telefonpasning flere sprog

Telefonpasning er en yderst effektiv måde til at starte op i nye lande. Der betales kun for de opkald vi besvarer. På den måde sikre I, at der altid er nogen til at besvare jeres telefoner, e-mail og chats, men uden at det koster jer noget før kunderne kontakter jer.

Hvor hurtig kan Telefonpasning startes op?

Første gang Telefonpasning startes op, så kan ske indenfor ganske få timer, og når I først er oprettet, så kan I benytte Telefonpasningsservicen uden at skulle give os besked. I viderestiller blot jeres opkald, når behovet er der, så sikre vi, at der er personale til at håndtere opkaldene.

Telefonpasning døgnet rundt

Mange større virksomheder har døgnservice på telefonen, men for at undgå at deres egne vagter forstyrres med unødvendige opkald, så kan det være en fordel at benytte Telefonpasning med døgnservice. Vi sørger for at segmentere opkaldene, sådan at kun de relevante og nødvendige opkald forstyrrer jeres egne vagter.

Hvad er forskellen på Telefonpasning og Kundeservice?

Selvom der er mange definitioner på både Telefonpasning og Kundeservice. Så er Telefonpasning typisk når der primært skal omstilles eller lægges besked, hvorimod kundeservice giver mulighed for, at man kan hjælpe kunden hele vejen igennem processen, fx ved at hjælpe kunden med at bestille et produkt, hjælpe med at svare på spørgsmål, afmelde kunden, booke en kalendertid med kunden mm.

Get a clear message

Vi videregiver alle beskeder til jer, direkte fra vores beskedcentral. Beskederne leveres automatisk, og I vælger selv, om det skal ske via e-mail eller SMS. Med telefonpasning sikrer I, at jeres kunder altid kommer igennem og møder den professionelle sekretærservice, de forventer.

The latest IT helps us

NordicCalls telefonsystem bygger på den såkaldte IP-telefoni. Det giver os en stabil løsning, der er perfekt indrettet i forhold til at give jer, og ikke mindst jeres kunder, den bedste service. Vores system kan indeholde avancerede databaser over jeres virksomhed, så vi altid er parate til at finde det rette svar eller den rette medarbejder.